Regulamin sklepu internetowego REMONDIS Medison//EONOVA – e-Sklep
określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach Konsumenta
Postanowienia dotyczące Przedsiębiorcy uprzywilejowanego mają zastosowanie do umów zawartych od dnia 1 września 2023r.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Postanowienia wprowadzające
§ 4 Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną
§ 5 Zasady składania zamówienia
§ 6 Płatności
§ 7 Realizacja zamówienia
§ 8 Prawo odstąpienia od umowy
§ 9 Skutki odstąpienia od umowy
§ 10 Reklamacje
§ 11 Prawa autorskie oraz ochrona Sprzedawcy
- 12 Zasady dotyczące ochrony danych osobowych
- 13 Postanowienia końcowe
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
- 1 DEFINICJE
- Regulamin – niniejszy Regulamin sklepu internetowego REMONDIS Medison – EONOVA.
- Sprzedawca – REMONDIS Medison Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem ul. Aleksandra Puszkina 41, 42-530 Dąbrowa Górnicza, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego – rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0000198239, NIP 6262478042, nr REGON 27373816800000, kapitał zakładowy 11800000,00 zł.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Użytkownik – podmiot, który korzysta ze Sklepu i zaakceptował warunki niniejszego Regulaminu.
- Sklep – sklep internetowy REMONDIS Medison – EONOVA, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://eonova.pl/sklep, umożlwiający dostęp do treści zamieszczanych przez Sprzedawcę oraz składanie zamówień na oferowane usługi.
- Oferta – pakiet usług oferowanych przez Sprzedawcę, opisanych szczegółowo
i możliwych do zamówienia na stronie Sklepu. - Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia
i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy ze Sprzedawcą. - Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta usługi do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości zakupionych usług.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie usług do Koszyka.
- 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres pocztowy: ul. Aleksandra Puszkina 41, 42-530 Dąbrowa Górnicza.
- Adres e-mail: info@eonova.pl
- Telefon: +48 32 83 27 444 ; GSM +48 602 861 405.
- 3 POSTANOWIENIA WPROWADZAJĄCE
- Niniejszy Regulamin skierowany jest do Klientów i określa zasady oraz tryb dokonywania zamówień usług oferowanych przez Sprzedawcę za pomocą Sklepu oraz świadczenia usług drogą elektroniczną stanowiących przedmiot takich zamówień.
- Sprzedawca w ramach Oferty przedstawionej za pośrednictwem Sklepu, oferuje Klientowi dostęp do możliwości zamówienia wybranych usług.
- Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, po zawarciu przez nich umowy (złożenia zamówienia przez Klienta), polegają na działaniach podejmowanych przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, zgodnie z Ofertą i wybranym przez Klienta pakietem usług.
- Zamówienia składane w Sklepie dokonywane są w języku polskim.
- Ceny produktów i usług znajdujących się w Ofercie są cenami netto powiększonymi
o obowiązujący podatek VAT, określonymi w walucie polskiej (PLN). - Sprzedawca może oferować rabaty w przypadku wyboru oferty przez Klienta.
- Sprzedawca może oferować ceny i kupony promocyjne wszystkich lub wybranych usług.
- 4 WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Do korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, w związku z zawartą umową (realizacja zamówienia) niezbędne jest posiadanie urządzenia z dostępem do internetu wyposażonego w prawidłowo skonfigurowaną przeglądarkę internetową obsługującą JavaScript oraz pliki cookies oraz aktywne konto e-mail.
- Klient zobowiązuje się do przekazywania Sprzedawcy prawdziwych, niewprowadzających w błąd informacji i materiałów, pozwalających zrealizować cel zamówionej usługi.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania konta.
- Składanie zamówienia przez Klienta na usługi znajdujące się w Ofercie możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
- Sprzedawca jest uprawniony do wprowadzania zmian w Sklepie, w tym aktualizacji zawartych w nich treści i materiałów.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
- 5 ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA
- Przedmiotem zamówienia mogą być wyłącznie usługi znajdujące się w Ofercie.
- Składając zamówienie Klient wybiera interesującą go usługę znajdującą się w Ofercie,
a następnie dodaje usługę do koszyka, wybierając przycisk „DODAJ DO KOSZYKA”. - Po wyborze określonej usługi do koszyka Klient może kontynuować przeglądanie Sklepu albo przejść do koszyka klikając „ZOBACZ KOSZYK.”
- W koszyku znajduje się podsumowanie zamówienia wraz z podaniem kwoty do zapłaty.
- Jeśli Klient uzyskał kod rabatowy, należy go wpisać w polu oznaczonym „KOD KUPONU”.
- Klikając przycisk „PRZEJDŻ DO KASY” Klient przekierowany zostanie do Formularza zamówienia.
- Klient jest zobowiązany jest wypełnić Formularz zamówienia oraz wybrać jeden
z dostępnych sposobów płatności. - Po wypełnieniu formularza, można złożyć Zamówienie.
- Złożenie zamówienia wiąże się z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu.
- Chwilą zawarcia przez Klienta umowy ze Sprzedawcą jest kliknięcie przycisku „KUPUJĘ I PŁACĘ” oraz opłacenie zamówienia, po wcześniejszej akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu.
- W przypadku wystąpienia błędu na tym etapie, Klient zostanie powiadomiony o tym błędzie, a zamówienie nie zostanie złożone do momentu wykonania wszystkich opisanych kroków w sposób prawidłowy.
- Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma potwierdzenie złożenia zamówienia wybranych przez siebie usług na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
- 6 PŁATNOŚCI
- Zapłata za zamówienie następuje za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności Paynow .
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest mElements S.A.
- Informacja o dostępnych systemach płatności każdorazowo będzie dostępna na stronie Sklepu w trakcie dokonywania płatności (przed jej dokonaniem).
- Za moment dokonania zapłaty za zamówione usługi uznaje się moment potwierdzenia dokonania płatności.
- Sprzedawca nie odpowiada za naliczenie Klientowi dodatkowych opłat z tytułu dokonywania płatności za pośrednictwem banków i innych kosztów bankowych – jeżeli zostaną naliczone.
- 7 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia po otrzymaniu od Klienta zapłaty za zamówione usługi.
- Po opłaceniu usługi, Sprzedawca kontaktuje się z Klientem przekazując pytania, treści, dokumenty niezbędne do prawidłowego wykonania usługi zgodnie ze złożonym zamówieniem.
- W sytuacji kiedy uzyskane odpowiedzi lub przekazane dokumenty nie są kompletne lub zawierają informacje niejasne lub nieprecyzyjne, Sprzedawca może zwrócić się do Klienta z prośbą o dodatkowe uzupełnienia i wyjaśnienia.
- Po otrzymaniu od Klienta kompletu informacji lub dokumentów niezbędnych do wykonania usługi, Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówionej przez Klienta usługi.
- Czas realizacji zamówienia zależny jest od rodzaju zakupionej przez Klienta usługi oraz jakości otrzymanych od Klienta informacji i dokumentów. Zwyczajowy czas załatwienia danej sprawy podawany jest najczęściej przy opisie usługi.
- W przypadku spraw bardziej skomplikowanych i złożonych czas realizacji zamówienia może wydłużyć się, o czym Klient zostanie powiadomiony.
- Prawidłowe świadczenie usług wymaga współpracy pomiędzy Sprzedawcą a Klientem. Sprzedawca zastrzega, że brak tej współpracy, w szczególności niepodanie prawdziwych lub niekompletnych informacji, może prowadzić do braków lub błędów
w zamówionych usługach, za co Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. - W przypadku zakupu przez Klienta usługi, która musi zostać zrealizowana
w określonym przez odrębne przepisy prawne terminie ( np. Sprawozdanie
o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami), Sprzedawca zastrzega sobie, że dochowanie terminu wskazanego w odrębnych przepisach będzie możliwe tylko w przypadku złożenia zamówienia przez Klienta i przesłania kompletnych informacji potrzebnych do zrealizowania usługi, na 5 dni roboczych przed upływem terminu o którym mowa powyżej.
- 8 PRAWO ODSTĘPIENIA OD UMOWY
- Postanowienia dotyczące odstąpienia od umowy odnoszą się wyłącznie do Konsumentów.
- Użytkownikowi będącemu Konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
- o świadczeniu usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy.
- W przypadku, gdy nie występują okoliczności wskazane powyżej, Klient ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. W celu skorzystania
z prawa do odstąpienia od umowy, Użytkownik powinien poinformować Sprzedawcę
o tym wysyłając oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres wskazany
w §2 niniejszego Regulaminu. Wzór oświadczenia znajduje się w załączniku nr 2 do niniejszego Regulaminu.
- 9 SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym ewentualne koszty dostarczenia towaru
(z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia,
w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. - Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku
z tym zwrotem. - W przypadku zażądania przez Klienta rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Klient zapłaci Sprzedawcy kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której Klient poinformował Sprzedawcę
o odstąpieniu od umowy.
- 10 REKLAMACJE
- Klient uprawniony jest do kierowania do Sprzedawcy reklamacji w sprawach zwianych z realizacją zamówienia.
- Reklamacje należy składać adres pocztowy lub elektroniczny wskazany
w §2 Regulaminu. - Składając reklamację Klient powinien określić problem oraz zakres swoich oczekiwań od Sprzedawcy związanych ze składaną reklamacją.
- Sprzedawca rozpatruje reklamację bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie
14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia. - W przypadku braku możliwości rozpatrzenia reklamacji w terminie wskazanych pkt. 3, Sprzedawca zawiadamia pisemnie lub mailowo Klienta o przewidywalnym terminie rozpatrzenia reklamacji.
- Odpowiedź na złożoną reklamację zostanie udzielona w formie elektronicznej na adres osoby wnoszącej reklamację lub w inny sposób wskazany przez Klienta.
- 11 PRAWA AUTORSKIE ORAZ OCHRONA SPRZEDAWCY
- Wszelkie dokumenty, artykuły, instrukcje, materiały graficzne, prezentacje i inne treści udostępnione Klientowi w Sklepie bądź w inny sposób udostępnione Klientowi
w związku z realizacją zamówienia objęte są prawami autorskimi przysługującemu Sprzedawcy. - Zabrania się przesyłania, udostępniania, kopiowania, publikowania czy wykorzystywania w inny sposób całości lub części materiałów, o których mowa
w pkt. 1, osobom i podmiotom trzecim bez wyraźnej zgody Sprzedawcy wyrażonej na piśmie. W szczególności Klientowi zabrania się przekazywania tych materiałów podmiotom powiązanym z jego działalnością. - Sprzedawca zastrzega, że naruszenie powyższych postanowień skutkować może odpowiedzialnością prawną.
- 12 ZASADY DOTYCZĄCE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Klienta podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w Polityce prywatności dostępnej na stronie internetowej www.eonova.pl .
- Celem przetwarzania danych Klienta przez Sprzedawcę, podanych przez Klienta
w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówienia. - Podanie danych przez Klienta jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy sprzedaży. Niepodanie danych uniemożliwi zrealizowanie usług oferowanych przez Sprzedawcę.
- Dane Klienta podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
- przestanie obowiązywać umowa sprzedaży zawarta między Klientem a Sprzedawcą,
- na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Klienta,
- ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Klienta lub Sprzedawcę, związanych z umową sprzedaży zawartą przez Sklep,
- zostanie przyjęty sprzeciw Klienta wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.
- Klientowi przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego administratora,
- a także prawo wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
- W celu realizacji swoich praw, Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
- 13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o ochronie danych osobowych oraz RODO.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Do umów zawartych przed wejściem w życie nowego Regulaminu, stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia prze Użytkownika umowy.
- W przypadku stwierdzenia, że którykolwiek z postanowień Regulaminu jest z mocy prawa nieważny, okoliczność ta nie będzie miała wpływu na ważność i skuteczność pozostałych postanowień.